Apple is op zoek naar alternatieve OLED-leveranciers zoals LG Display en BOE

Apple heeft er lang over gedaan om de wereld van OLED te betreden met zijn iPhone-line-up. Tegenwoordig schommelen de meeste apparaten van het bedrijf OLED-panelen van Samsung. De vraag neemt alleen maar toe, en het bedrijf wil er niet afhankelijk van blijven Samsung. Volgens een rapport leverde het Koreaanse bedrijf het afgelopen jaar 78% van alle iPhone OLED’s, nu wil Apple zijn OLED-aanbod verder diversifiëren via LG Display en China’s BOE.

Volgens gegevens van bronnen uit de industrie en Omdia Research zal Samsung zijn plaats als nummer één leverancier van OLED-panelen behouden. Het Koreaanse bedrijf zal ongeveer 65,1% van de totale OLED-bestellingen verzamelen. We kunnen echter ook zien dat LG Mobile en BOE hun aandeel ook vergroten. LG Display kan 29,6% van alle panelen binnenhalen, terwijl BOE 5,3% van de bestellingen zal invullen. Apple zal naar verwachting in totaal 169 miljoen OLED-panelen kopen voor zijn nieuwe iPhones en 110 miljoen daarvan zullen worden geleverd door Samsung, waardoor er 50 miljoen overblijft voor LG en 9 miljoen voor BOE.

Dankzij een gediversifieerd portfolio van OLED-leveranciers kan Apple betere prijzen bedingen

LG Display werkt er hard aan om een ​​aantal Samsung-bestellingen te stelen. Het bedrijf is zeker meer geïnteresseerd nu het zijn LG Mobile-divisie sluit en zal zijn inspanningen concentreren op de andere winstgevende segmenten. Samsung is nog steeds de overheersende naam in de branche van OLED-schermen, maar de concurrentie komt snel.

iPhone 12

Volgens het rapport zal de drop of the pie van Samsung groter zijn dan aanvankelijk voorspeld. Voor Apple is het vanuit zakelijk oogpunt volkomen logisch om meer partners te hebben die zijn OLED-schermen leveren. De crisis in de toeleveringsketen van vorig jaar leerde een moeilijke les voor het in Cupertino gevestigde bedrijf, waarvan de productie van iPhone-componenten voornamelijk in China was geconcentreerd. Een gediversifieerde portefeuille van partners zal het bedrijf helpen mogelijke aanbodtekorten te omzeilen, maar zal het ook meer onderhandelingspositie geven. Met de toegenomen concurrentie kan Apple immers onderhandelen over prijzen en de panelen beveiligen tegen degenen met de beste prijzen.

Samsung zou voorlopig een partner voor Apple moeten blijven in het displaysegment. De kans is immers groot dat een eventuele opvouwbare iPhone zal vertrouwen op de UTG-oplossing van Samsung. Apple zal dit jaar waarschijnlijk overslaan en zijn opvouwbare iPhone tegen 2022 of zelfs 2023 lanceren. We gaan ervan uit dat het Koreaanse bedrijf dominant zal blijven in dit segment.






Link naar Bron